Galna Glada Kossor

Idag hade familjen Högberg kosläpp. Deras runt 40 kor fick äntligen komma ut ur lagårn och hoppade vilt runt runt. När vi var små var det mest hela släkten Högberg, vår familj och några till som deltog (då hjälpte man tom till en del). Nu är det annorlunda; omkring 200 pers, söråkers damlag säljer fika och alla står med kameran i högsta hugg. Får en något obekväm känsla i magen, när blev det så här?? Det var mysigare när vi va små! 

   

Just nu känner jag för att skära halsen av mina kära lillebror Egil!! Har sagt säkert fem gånger att han ska vara försiktig med min soffa nere i lilla huset. (Han har ju typ flyttat ner dit över sommaren). Nu när jag och mamma kom hem från träningen stod dörren på vid gavel och nån Egil såg man inte en skymt av. Jag gick in för att kolla, colaflaskor utan kork! Gaah nu är det ju självklart en jävla colafläck i den!! Efter en stund kom han hem och jag tror mamma skällde lite. Hon har ju själv sagt att han INTE ska köra moppen på gräsmattan. Gång på gång gör han dock detta. Idag var hans försvar "jag har inte kört på gräset.." Nähää, men hur kom du dit då?? Det är ju nämnligen gräs runt hela huset... Jo men Egil och hans moppe dom kan flyga!!

Träningen var kul och jobbig! Fattar inte vad som hänt men nu när jag tränat innomhus så har jag svettats nå kopiöst. Dagens pass var nån slags combat-träning med slag, sparkar och mitsar. Trevligt när svettdropparna flyger från ögonbrynen vid varje slag...usch jag gillar inte när man känner hur det rinner i hela ansiktet. Haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0