Högsommar!

Idag kan man ju inte klaga direkt! Varmt så in i...

Jag och Kricko cyklade en sväng till VOSA loppis. Hittade några assietter, en brödkniv och en gräslig prydnadskudde. Men till min soffa passar den som ett smäck! Då ser den riktigt snygg ut!

Joggade en timme på eftermiddagen och trodde mitt huvud skulle koka av värmeslag. Gick raka vägen in i duschen och vred på kallaste när jag kom hem! Å i morgon ska det ju bli ännu varmare enligt tidningen..

Har ätit middag nere hos far. Vräkt i oss som vanligt. Proppmätt!! Samma sak igår hos Högbergs. Jättegod mat och gott rosévin. Mamma måste haft en hård dag för hon blev bra glad på endast två glas! Vi pratade gamla minnen och anekdoter; Erika som skulle plöja ner sina nappar, jag som hade en period av "sovaöverrädsla". Mycket tok!


I torsdags satt jag och Frida och hade nostalgitripp, vi funderade över våran tur till Ånge när vi gått ur ettan. Träslaget! Aldrig någonsin att vi är med på det igen!! En brännbollsturnering... Malin som har en del kontakter där uppe hade lurat i oss att vi skulle ha ett lag. Och vilken konstellation sen. Vi var tvungna att sms:a Edvin för att komma på alla som var med. Jag, Frida, Malin, Maggie, Sasha, "Kuba", nån Ume-bo och (citat Edvin) jättejobbigajenny, Edvin och Mattsson. Och nej intet att förglömma Ben! Utbytesstudenten från NY som bodde hos Edvin i ett år. Vi var iaf laget med namnet: Naughty by nature. Ja det talar ju för sig självt..

VI VAR SÅ J-VLA DÅLIGA!!

Sög totalt på brännbollen. Sen hade vi blivit lovade en jättekul kväll med band som spela å dricka å grejjer. På nåt mystiskt vis hade vi fått tag i smirnoff ice, sex var om jag inte minns fel. Det spöregnade hela kvällen, allt var skittråkigt! Ben blev totalt wasted och Edvin drog plötsligt hem med Ume-killen OCH lämnade Ben ensam. Maggie och Frida blev hämtade. Där stod jag och Malin och en stupfull NY-bo som hade enbart sin t-shirt i spöregnet. Vad gör man?? Vi ringde hem till Sidebos mitt i natten och förklarade läget. Stoppade in Ben med de andra i tältet och gick själva för att försöka sova i vårt. Det var kallt som fan men vi lyckades somna till slut. Vaknade nästa morgon av att Malin skriker: Amanda det är sjögång i tälet!! Så sant som det var sagt, tur vi hade luftmadrasser för det var inte torrt för fem öre. Och till på köpet kunde vi inte bara åka hem för killarna skulle ju nyktra till också...

Vi lärde oss en sak iaf, tälta aldrig på den grönaste fläcken! Och engångs-grillar kan man inte lita på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0