Mors Dag

Jag och mamma åkte till kanothuset i förmiddags och paddlade nån timme. Som vanligt får jag paddla själv eftersom mamma håller lite högre fart. Själv lyckades jag få en kanot med puckoroder! Det gick inte att styra rätt fram utan antingen svängde jag tvärt höger eller lite smygvänster hela tiden. Mycket irriterande! Såg en bäver :D Den dök men sen var jag lite skraj att den skulle komma upp och slå precis bredvid mig. Då hade jag garanterat tippat!

Sen har vi påtat på ute på gården. Mamma har fixat med landet och jag har klippt hela tomten. Man kan ju tro att man utsöndrar nåt slags flug-feromon. Ett tag trodde jag jag skulle bli skvatt galen när det surrade säkert 20 stycken runt omkring mig.

Såhär på kvällskvisten har jag pluggat lite mer "sommarmatte". Inne på rötter och rotekvationer. Nästa grej är logaritmer. Blä det är krångligt!

Kricko ringde idag och erbjöd lite extra-arbete från Folkan :) Så denna vecka ska jag vara i cafét på Ala skola med 9:orna som sitter där och säljer. Och inte känner man en kotte av barnen som går där nu.. Men bra med lite cash!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0