Poledance

Måndagar är det poledance! Yey!
 
Nu är det cirka ett år sedan jag började, tiden går så fort. Det var ju lite som ett omen när min kompis Anna berättade att hon läst att det skulle öppna ett ställe på min gata! Jag som hade gått tänkt lite på poledance under våren och sommaren och tänkt att det borde passa mig. FLOWsthlm heter stället, flowsthlm.com, och Ida och Sara som är instruktörer är super!
 
Det är en jätterolig träningsform och man märker verkligen att det finns fler muskler än dom man vanligen tränar på gymmet! Sen får man försöka hantera smärtan så gott det går, hej blåmärkena! Jag är tyvärr rätt överkänslig, tycker att allting svider som tusan! Och när man typ vant sig vid en viss sak så kommer det alltid en ny som svider lika mycket ;)
 
 
Dessutom är det kul att träna tillsammans med andra. Jag hade lite glömt bort det efter att ha tränat mycket på egen hand de senaste åren. Också skönt och roligt att träffa och lära känna andra människor än dem man vanligen omgås med i skolan hela dagarna.
 
Idag var sista gången på denna omgång. Nästa vecka början den nya 8-veckors kursen. Och nu har jag faktiskt slagit på stort och anmält mig till två gånger i veckan :D Det ska bli spännande att se om saker känns lättare när man får lite mer kontinuitet i det. Måndagar med Ida och torsdagar med Sara. Ska bli kul att få båda som instruktör också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0